Plaćanje naloga iz LC SPI rješenja
Korisnici tvrtke Libusoft Cicom, bilo da su poduzeća, javni naručitelji, jedinice lokalne i regionalne samouprave ili drugi obveznici Zakona o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi, mogu obavljati sva plaćanja iz LC SPI poslovnog rješenja.

Ključne točke
Plaćanje naloga iz LC SPI rješenja
Usluga iniciranja plaćanja iz LC SPI rješenja
Zadavanje naloga za plaćanje iz LC SPI rješenja
Usluga plaćanja i iniciranja plaćanja (PIS - Payment Initiation Services) koncipirana je kao samostalna usluga, ali je zapravo logičan nastavak na proces slanja i zaprimanja eRačuna. Ne čudi stoga da je Libusoft Cicom jedan od prvih ERP proizvođača koji je u svoje programsko rješenje ugradio merBanking.
Kako je poznato, merBanking je na domaćem tržištu objedinio dvije najvažnije platne usluge proizašle iz revidirane Direktive o platnim uslugama EU, a to su usluga iniciranja plaćanja (PIS) i usluga informiranja o računu (AIS - Account Information Services).
U ovome blogu ipak ćemo se osvrnuti isključivo na plaćanje naloga iz LC SPI rješenja, koje korisnicima omogućava još brže provođenje platnih naloga, neovisno o tome koju vrstu plaćanja obavljaju.
Plaćanje naloga iz LC SPI rješenja
Putem usluge PIS unutar LC SPI rješenja korisnici plaćaju eRačune, račune u papirnatom obliku, ponude ili putne naloge, kao i sve ostale valjane knjigovodstvene isprave koje se evidentiraju i knjiže u računovodstvenom programu.
Također, iz LC SPI rješenja mogu se isplaćivati plaće i sve druge vrste dohodaka koje poslovni subjekt uobičajeno isplaćuje.
Aktivacijom usluge, korisnici LC SPI rješenja plaćanja obavljaju iz svog programskog rješenja (ERP-a) u kojem zadaju naloge za plaćanja bez posebne prilagodbe i integracije sa svojom poslovnom bankom.
To znači da ne moraju generirati datoteke s platnim nalozima iz poslovne aplikacije i potom ih ručno prepisivati ili učitavati u internetsko bankarstvo, već naloge za plaćanje zadaju iz LC SPI rješenja odmah nakon knjiženja računa.
Usluga iniciranja plaćanja unutar LC SPI rješenja
Kako bi korisnici mogli aktivirati uslugu plaćanja naloga iz LC SPI rješenja, moraju imati odgovarajuću licencu.
Riječ je o tome da se sigurnost financijskih usluga temelji na pouzdanoj autentifikaciji korisnika pa operater u ERP sustavu mora imati dodijeljeno pravo za provođenje naloga digitalnim bankarstvom.
Osim toga, mora postojati privola za pristup bankarskom sustavu u ime klijenta, budući da su PIS i AIS (merBanking) usluge koju tvrtka Elektronički računi, kao licencirani pružatelj ovih usluga na tržištu, ugovara pojedinačno s poslovnim bankama.
Privola se daje putem merBanking stranice, nakon čega korisnik usluge dobiva pristup svojim bankovnim računima unutar SPI rješenja.
Putem usluge iniciranja plaćanja kroz merBanking usluge integrirane u SPI rješenje, mogu se pripremati nalozi i zbirni nalozi za plaćanje obveza prema dobavljačima, formirati datoteke za isplatu plaća, drugih dohodaka i socijalnih davanja te formirati datoteke za isplatu troškova putnih naloga.
Plaćanje naloga unutar LC SPI rješenja može se obavljati sa svih transakcijskih računa korisnika, pod uvjetom da su IBAN-i s kojih se vrši plaćanje registrirani za rad s eBankarstvom.
Zadavanje naloga za plaćanje iz LC SPI rješenja
Nakon što korisnik učita eRačun u računovodstveni program i proknjiži ga, odmah može zadati nalog za plaćanje direktno iz LC SPI rješenja.
U aplikaciji iz koje se obavlja plaćanje potrebno je odabrati SEPA xml format datoteke.
Kod formiranja datoteke korisnik odabire tekući ili budući datum plaćanja, odnosno plaćanje pojedinačnog ili zbirnog naloga. Nakon što odabere datuma izvršenja i potvrdi točnost unesenih podataka, otvara se prozor za izravno plaćanje putem merBanking PIS usluge.
Kada korisnik potvrdi izravno plaćanje naloga u LC SPI rješenju, sustav šalje nalog prema banci i preusmjerava korisnika na autorizaciju poslanog naloga.
Autorizaciju plaćanja korisnik obavlja putem metode pouzdane autentifikacije klijenta (SCA). Ovdje govorimo o o dvofaktorskoj autentifikaciji (2FA), odnosno autorizaciji tokenom.
Riječ je o metodi koja se smatra najsigurnijim načinom autentifikacije jer nalog za plaćanje može autorizirati isključivo osoba koja posjeduje token ili je ovlaštena za njegovo korištenje, kao što je vanjski knjigovođa korisnika.
Banka nakon toga dostavlja informaciju o statusu platne transakcije direktno u LC SPI rješenja pa davatelj naloga puno brže dobiva točnu i provjerenu informaciju o statusu platnog naloga, a da nije morao ući u internetsko bankarstvo kako bi provjerio je li proveden.
Unutar LC SPI rješenja mogu se inicirati i buduća pojedinačna plaćanja tako da korisnik u svom ERP-u zada nalog i odredi točno vrijeme provođenja budućeg plaćanja.
Nakon što potvrdi svoj zahtjev i pošalje ga prema banci, banka pohranjuje platnu transakciju i provodi je na zadani datum na temelju primljenog i autoriziranog naloga.
Osim pojedinačnih plaćanja, korisnici ove usluge mogu inicirati i grupno plaćanje naloga iz LC SPI rješenja.
Grupno plaćanje naloga iz LC SPI rješenja korisnik generira odabirom primljenih računa koje želi platiti.
Svi pojedinačni nalozi unutar grupnoga, moraju se odnositi na istu platnu uslugu banke i plaćati s istog bankovnog računa, ali datum izvršenja pojedinačnih naloga može biti tekući ili budući.
Kada merBanking zaprimi zahtjev za grupno plaćanje i verificira ga, odmah kreira platni nalog i šalje ga u sustav banke.
Banka nakon nekoliko trenutaka zaprima grupni nalog za plaćanje i provodi ih na temelju autorizacije korisnika u LC SPI rješenju. Korisik odmah potom dobiva informaciju jesu li nalozi provedeni i to direktno u svoje LC SPI rješenje kroz koje su i zadali nalog za plaćanje.
S obzirom na to da je merBankig rješenje dostupno u ovom ERP-u još od 2023. godine, svi korisnici SPI rješenja tvrtke Libusoft Cicom, bilo da je riječ o tvrtkama, javnim naručiteljima, jedinicama lokalne i regionalne samouprave, odnosno drugim obveznicima Zakona o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi, sve obveze plaćanja koje imaju, mogu platiti direktno iz svog LC SPI poslovnog rješenja.