Plaćanje naloga iz Gath ERP aplikacije

Plaćanje naloga iz Gath ERP aplikacije dostupno je putem fintech usluge merBanking koja dodatno automatizira financijsko poslovanje.

Financijske usluge danas su dostupnije i učinkovitije, a sam sustav daleko jeftiniji zahvaljujući inovativnim rješenjima tehnoloških tvrtki koje su platne usluge dovele u računovodstvene programe i poslovna rješenja.

Usluge plaćanja (PIS) i informiranja o računu (AIS) koje je ranije pružao isključivo financijski sektor, danas su dio brojnih softvera koje tvrtke koriste u poslovanju, među kojima je i Gath ERP aplikacija tvrtke Elektronika Perhoč.

Usluga iniciranja plaćanja direktno iz ERP-a, koja se u engleskoj inačici naziva Payment Initiation Service (PIS) i usluga dohvaćanja informacija o stanju računa, Account Information Services (AIS), sastavni su dio Gath ERP aplikacije.

Riječ je o merBanking usluzi koju u programskom rješenju Elektronike Perhoč mogu aktivirati vlasnici bankovnih računa ili ovlaštenici po računima.

To su knjigovođe, odnosno knjigovodstveni servisi koji obavljaju plaćanja u ime klijenta te druge zadatke iz djelokruga financijskog poslovanja.

Aktivnom primjenom platnih usluga unutar Gath ERP aplikacije osim što se dodatno automatizira proces plaćanja, automatizira se i dohvat i knjiženja izvoda te dohvat transakcija i balansa na svim transakcijskim računima koje tvrtka posjeduje, odnosno kojima upravlja računovođa u ime klijenta.

Plaćanje iz Gath ERP aplikacije

Usluga plaćanja i iniciranja plaćanja koncipirana je kao samostalna usluga, ali je ujedno i logičan dodatak na postojeće usluge izdavanja i zaprimanja e-računa.

Plaćanje računa i drugih obaveza iz Gath ERP aplikacije objedinilo je navedene procese u  jedinstveni vrijednosni lanac kada govorimo o automatizaciji poslovanja.

Aktivacijom usluge u programskom rješenju Elektronike Perhoč mogu se plaćati i računi u papirnatom obliku, ponude ili putni nalozi, odnosno sve valjane knjigovodstvene isprave koje se evidentiraju i knjiže u programu. Isto se odnosi i na isplatu plaća te drugih vrsta dohodaka koje poslovni subjekt uobičajeno isplaćuje.

Korisnici poslovnih transakcijskih računa naloge za plaćanja zadaju iz Gath ERP aplikacije bez posebne prilagodbe i integracije sa svojom poslovnom bankom.

Korisnik više ne mora generirati datoteke s platnim nalozima iz ERP-a i potom ih ručno prepisivati ili učitavati u internetsko bankarstvo, već pojedinačne i grupne naloge plaća automatski iz Gatha.

Aktivacija usluge merBanking

Upis i registracija za korištenje usluge u Gath ERP aplikaciji obavljaju se na stranici merBanking, nakon čega korisnik dobiva korisničko ime i zaporku koje će mu služiti za identifikaciju prema sustavu. Iz sigurnosnih razloga zaporka će uključivati više međusobno nepovezanih znakova.

Unutar sustava merBanking korisnik je obavezan učitati privole kojima ovlaštuje tvrtku Elektronički računi da prikuplja njegove podatke iz bančinog sustava i dostavlja mu ih u Gath ERP aplikaciju, odnosno da tvrtka može posredovati informacije od korisnika prema banci u procesu plaćanja naloga iz Gatha.

Korisnici Gath ERP aplikacije mogu plaćati sa svojih računa iz Zagrebačke banke, OTP banke, Hrvatske poštanske banke, Raiffeisen banke i Karlovačke banke. Proces davanja privole za pojedinu banku detaljno je pojašnjen na korisničkoj stranici Elektronike Perhoč.

Aktivaciju ili reaktivaciju privole može se obaviti na dva načina, klikom na “potpiši” ili “obnovi”, ovisno o tome je li riječ o novoj privoli ili pak postojećoj koju treba obnoviti. Također, u bilo kojem trenutku moguće je otkazati odabranu privolu.

Podešavanje parametara unutar Gath ERP-a

Nakon što korisnik obavi registraciju na merBankig stranici i dobije korisničko ime i lozinku, potrebno ih je unijeti u parametre programa pod ePlati, kako je prikazano na fotografiji niže:

Nakon unosa podataka dobivenih od merBankinga, potrebno je povući privole u Gath ERP aplikaciju kako je prikazano na sljedećoj fotografiji:

Naknadno možete uvijek osvježiti privole ili potpisati nove na način kako je prikazano na sljedećoj fotografiji:

Po završetku proces, korisnik je spreman koristiti uslugu merBankig u svojoj Gath aplikaciji i plaćati sve obveze iz računovodstvenog programa.

Nakon knjiženja računa, korisnik je spreman kreirati naloge za plaćanja klikom na gumb ePlati u svom poslovnom rješenju. Potrebno je odabrati koje račune plaća i s kojim datumom valute te klikom na gumbić ePlati (merBanking) kreira datoteke za plaćanje iz Gath ERP aplikacije.

Potrebno je ući u naloge za plaćanje (Glavna knjiga > Platni promet (kunski) > Nalozi za plaćanje. Korisnik označava naloge koje želite platiti i klikom na ikonu “PIS” provodi nalog.

Korisnik u formi sustava ePlati (merBanking) može još jednom provjeriti jesu li iznosi plaćanja točni, nakon čega ih šalje na autorizaciju i plaćanje s jednog od svojih poslovnih računa.

Autorizacija platnog naloga obavlja se putem jedne od raspoloživih metoda snažne autentifikacije klijenta (SCA). U konkretnom slučaju, riječ je o dvofaktorskoj autentifikaciji (2FA), odnosno autorizaciji tokenom, koja se smatra najsigurnijim načinom autentifikacije jer isključivo osoba koja posjeduje token, ili je ovlaštena za njegovo korištenje, može pristupiti stranici i autorizirati nalog.

Prednost korištenja merBanking usluge, odnosno plaćanja iz Gath ERP aplikacije je to što korisnik ne mora ulaziti u internetsko bankarstvo svojih poslovnih banaka kako bi provjerio status naloga.

O tome je li nalog uspješno proveden, korisnik će automatski dobiti obavijest u Gath ERP aplikaciju.

Osim toga, podaci o stanju na računima te uplatama i isplatama s računa također su u svakom trenutku dostupne u Gath-u.

Usluga iniciranja plaćanja integriranu u poslovni softver Gath, omogućuje da se iniciraju i buduća pojedinačna te grupna plaćanja.

Korisnik u svom računovodstvenom programu zadaje nalog i vrijeme provođenja budućeg plaćanja te ga šalje putem merBanking prema banci. Banka pohranjuje buduću platnu transakciju i provodi je na željeni dan temeljem primljenog i autoriziranog naloga.