Praćenje prometa po računima u Pantheon ERP-u

Zahvaljujući razvoju financijskih tehnologija danas imamo inovativan i jednostavan pristup financijskim uslugama, a financijski sustav je jeftiniji, dostupniji i učinkovitijim kako za pružatelje usluga, tako i za potrošače.

pantheon erp

Vrijednost financijskih usluga koje je na tržište plasirao ICT sektor prepoznali su i brojni proizvođači računovodstvenih softvera programa i programskih rješenja koji u njima vide veliku dodanu vrijednost za vlastite klijente.

Financijske usluge danas ne pruža isključivo financijski sektor, nego je upravljanje informacijama o sredstvima vraćeno njihovim vlasnicima pa tako svaki poduzetnik ili njegov knjigovođa može zaprimati sve podatke o prometima po računima direktno u računovodstveni program. Za to mu ne treba pristup internetskom bankarstvu jer praćenje prometa po vlastitim poslovnim računima obavlja kroz svoj ERP.

Usluge iniciranja plaćanja i informiranja o računu, koje su poznate i pod skraćenicama PIS (Payment Initiation Service)  i AIS (Account Information Service), koje je ranije pružao financijski sektor, danas su integrirane u računovodstvene programe i poslovna rješenja, među kojima je i ERP Pantheon.

Vrijednost fintech rješenja koje vraća internetsko bankarstvo dovodi u ERP kao jedno od prvih je prepoznalo poduzeće Aliquantum Idea, Datalabov premium partner, koje je svojim korisnicima omogućilo plaćanje naloga iz Pantheona te potpunu automatizaciju praćenja svih promjena po bankovnim računima direktno iz ERP-a.

Korisnicima Pantheona dostupna je i usluga dohvaćanja informacija o stanju računa, koja osim što omogućuje praćenje promjena te trenutno stanje na svim poslovnim  računima tvrtke, pruža mogućnost i automatskog povlačenja izvoda direktno u poslovni program (ERP).

Aktivacija usluge u Pantheon ERP-u

Navedene usluge objedinjene su pod nazivom merBanking, a unutar Pantheona koji pruža Alquantum Idea d.o.o. mogu je aktivirati vlasnici bankovnih računa ili ovlaštenici po računima u ime klijenta, kao što su knjigovodstveni servisi.

Primjenom platnih usluga merBanking unutar računovodstvenog programa dodatno se automatizira proces plaćanja, dohvata i knjiženja izvoda te dohvata transakcija i balansa na svim transakcijskim računima koje tvrtka ima u vlasništvu.

Dohvat izvoda u Pantheonu

Većina banaka omogućuje izbor vrste datoteke u kojoj želimo preuzeti naše ili bankovne izvode klijenta. Proteklih nekoliko godina navikli smo na XML datoteke koje možemo automatski učitati.

No, kako bismo došli do njih, najčešće se moramo spojiti na internetsko bankarstvo, odabrati razdoblje za koje preuzimamo izvode, preuzeti ih u folder na računalu, a potom učitati u računovodstveni program.

Korisnici Pantheona koji su aktivirali uslugu merBanking cijeli proces obavljaju još jednostavnije i brže. Trebaju samo unutar svog ERP-a zadati nalog da se izvod povuče direktno u program. Unutar Pantheona se izvodi preuzimaju klikom na gumb „uvoz izvoda“, što je pogodnost koju računovodstveni i knjigovodstveni servisi mogu aktivirati i za sve svoje klijente kojima su ovlaštenici po računu i za to su dobili privolu.

Prilikom otvaranja navedene forme učitava se izvod od zadnjeg dana, ali korisnik može odabrati i druge izvode i to za više dana unatrag tako da odabere razdoblje za koje želi dohvatiti izvatke.

U folder se mogu spremati XML i PDF formati izvoda, ako korisnik želi naknadno provjeriti knjižene stavke na izvodu.

Izvodi se osvježavanjem automatski prebacuju u camt.053 zadani format za uvoz na Pantheon formu za automatsko knjiženje, a učitavanje se obavlja klikom na gumbić eUvezi.

Praćenje promjena po računu u Pantheonu

Dnevni uvid u tekuće transakcije i raspoloživo stanje po svim transakcijskim računima, korisnicima Pantheona omogućen je u folderu koji se nalazi se u izborniku pod formom Novac/platni promet.

Na formi se može pročitati stanje svih banaka i transakcijskih računa za koje su korisnici izradili privolu na sustavu merBanking.

Prema potrebi se mogu pregledavati i  transakcije za ranija razdoblja i to unosom željenog razdoblja i klikom na gumbić Osvježi.

Pozicioniranjem na drugi transakcijski račun u tablici računi, postaju vidljivi računi svake sljedeće banke korisnika koja je dostupna na formi, a stanje po njima vidljivo je s desne strane.

U tablici transakcije vidljive su tekuće uplate i plaćanja nakon provedenih dnevnih ciklusa međubankovnog sravnjenja u NKS-u, no uvođenjem novog zakona koji je Europski parlament nedavno donio, podaci će se osvježavati trenutno, odnosno u deset sekundi od zaprimanja uplate.

Korisnik se za sve navedene aktivnosti nijednom ne treba ulogirati u internetsko bankarstvo jer su mu informacije o stanju i promjenama po računu dostupne direktno u Pantheon ERP-u.

Efikasnije knjiženje izvoda

Izvodi koji se automatski dobavljaju u Pantheon putem usluge merBanking skraćuje postupak prikupljanja informacija o promjenama po računima, što kod velikog broja promjena po računima omogućuje efikasnije praćenje novčanih tokova unutar poduzeća.

Osim toga, rješava se problem s kašnjenjem kod dostave dokumentacije s kojim se susreću računovodstveni i knjigovodstveni servisi.

Knjigovođe mogu osloboditi svoje klijente nepotrebne papirologije i njihove izvode i druge informacije o promjenama po računima zaprimati direktno u svoj Pantheon pa ranije zatvarati sve stavke.

Neki knjigovodstveni servisi prakticiraju knjiženje i zatvaranje stavki kod svake poslovne promjene, a kroz merBanking uslugu u svom Pantheonu sada to mogu raditi bez pristupanja internet bankarstvu klijenta. Naime, usluga informiranja o stanju po računima (AIS) rješava problem zakašnjele dostave dokumenata u knjigovodstvene servise, a povećava nadzor nad sredstvima klijenata.

Automatskim povlačenjem izvadaka i samostalnim knjiženjem stavaka na izvacima prema unaprijed zadanim parametrima, knjigovodstveni servisi dodatno mogu unaprijediti i ubrzati i vlastito poslovanje te povećati nadzor nad financijskim poslovanjem svojih klijenata jer u svakom trenutku, unutar svog Pantheona, vide trenutno stanje po njihovim računima.

Usluga iniciranja plaćanja

Usluga plaćanja ili usluga iniciranja plaćanja može se koristiti i kao samostalna usluga, a njenom aktivacijom unutar Pantheona korisnici bez upotrebe internetskog bankarstva mogu  plaćati eRačune i račune u papirnatom obliku, ponude ili putne naloge, odnosno sve valjane knjigovodstvene isprave koje se evidentiraju i knjiže u programu.

Također mogu plaćati i plaće te druge vrste dohodaka koje poslovni subjekt uobičajeno isplaćuje.

Naloge za plaćanja zadaje se iz Pantheona bez posebne prilagodbe i integracije s poslovnom bankom, a osim toga korisnik više ne mora generirati datoteke s platnim nalozima iz ERP-a i potom ih ručno prepisivati ili učitavati u internetsko bankarstvo, već pojedinačne i grupne naloge plaća automatski iz svog ERP-a.

Zadavanje naloga za plaćanje iz Pantheona

Korisnik knjiženje računa obavlja pedantno i prema pravilima knjigovodstvene struke, ali ih sada može kroz nekoliko klikova platiti iz svog Pantheona.

To čini tako da u formi Likvidatura izravno kreira platne naloge, a potom odabire koje račune plaća i s kojim datumom valute te klikom na gumbić šalje nalog na plaćanje. Autorizaciju platnog naloga obavlja pomoću dvofaktorske autentifikacije (2FA), odnosno autorizacije tokenom, koja se smatra najsigurnijim načinom autentifikacije jer isključivo osoba koja posjeduje token, ili je ovlaštena za njegovo korištenje, može pristupiti stranici i autorizirati nalog.

Po zadavanju naloga za plaćanje i autorizacije, banka povratno javlja informaciju o statusu platne transakcije u računovodstveni program, tako da korisnik unutar svog Pantheona vidi je li nalog uspješno proveden. Kroz uslugu iniciranja plaćanja (PIS) integriranu u poslovni softver, odnosno ERP Pantheon mogu se inicirati i buduća pojedinačna te grupna plaćanja.